یکی از روشهایی که میزان بازدید از پستها و استوریها را در ایسنتاگرام افزایش میدهد، استفاده از هشتگ است. استفاده صحیح و اصولی از هشتگ باعث افزایش بازدید خواهد شد و همچنین عدم استفاده درست از هشتگ نیز میتواند تا حد زیادی به پیج شما ضرر بزند. ایسنتاگرام الگوریتمهای مختلفی را در برنامه خود قرار دادهاست تا هشتگها بهترین بازدهی را برای کاربران داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل به روشهای صحیح استفاده از هشتگ در اینستاگرام بپردازیم.
اگر کمی در اینستاگرام فعالیت کرده باشید احتمالا عباراتی را که با علامت # یا همان هشتگ شروع میشوند را دیدهاید. هشتگها باعث میشوند که شما بیشتر در اینستاگرام دیده شوید و اگر از آنها در پستهای خود استفاده کنید، به احتمال بسیار زیاد متوجه افزایش Engagement یا سطح تعامل کاربر شدهاید. هر فردی که به جستجوی یک هشتگ خاص بپردازد و یا بر روی یک هشتگ کلیک کند، میتواند پستهایی را که در آن از آن هشتگ استفاده کردهاند را مشاهده کند مانند مثال زیر:
با جستجوی یک هشتگ، ممکن است برخی از پستها در ابتدا نشان داده شوند و بسیار بیشتر دیده شوند که این اتفاق به عومل زیر بستگی دارد:
- میزان استفاده شما از این هشتگ. شما باید هر چند وقت یکبار از این هشتگ استفاده کنید تا پستهای شما با جستجوی این هشتگ بیشتر نشان داده شود.
- میزان محبوبیت پست شما. آیا پست شما لایک شدهاست و یا کامنتی برای آن گذاشتهاند؟
- زمان و تاریخی که پست را منتشر کردهاید. ممکن است بسیاری از پستهای قدیمی که از این هشتگ استفاده کردهاند، در نتایج جستجو نمایش داده شوند.(بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام)
- میزان قدرت مخاطبین در استفاده از آن هشتگ. میزان محبوبیت و میزان استفاده از آن هشتگ چقدر است.
هر چه پست شما در ابتدای نمایش جستجو قرار گیرد و یا در مکان بالاتری نمایش داده شود، توسط افراد بیشتری دیده میشود. حال در این مقاله قصد داریم روشهای درست استفاده از هشتگ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین شکل از هشتگ استفاده کنید.
هر آنچیزی که باید در مورد هشتگها بدانید
کاربران میتوانند هشتگها را دنبال کنند
یکی از ویژگیهایی که چندی پیش توسط اینستاگرام اضافه شد، قابلیت دنبال کردن هشتگها بود. کاربران اینستاگرام میتوانند مانند هر صفحهی دیگری، هشتگها را دنبال کنند. این بدین معنی است که با استفاده از هشتگ، محتوای شما در قسمت Feed کاربر قابل مشاهده است. در تصویر زیر میتوانید نمونهای از دنبالکردن هشتگها را مشاهده کنید.
استفاده از هشتگهای بیربط، بدترین ایده ممکن است
وقتی کاربر یک هشتگی را دنبال میکند و محتوایی را میبیند که به آن علاقهای ندارد، به راحتی میتواند از «Don’t Show for This Hashtag» استفاده کند. این ویژگی جهت کامل کردن یکی از الگوریتمهای اینستاگرام ایجاد شدهاست و از این طریق این الگوریتم میتواند بفهمد که کاربران به چه نوع از محتواها علاقه ندارند.
سعی کنید از هشتگهای زیاد و بیربط استفاده نکنید زیرا اینستاگرام به وضوح بیان کرد که با ارسال محتواهای تکراری نخالف است. شما باید از هشتگهای منطقی و معقول در پستهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای موضوعاتی مانند بازاریابی و طراحی سایت نباید از هشتگهایی مانند فوتبال استفاده کنید. این کار به این دلیل نیست که بازدیدکنندههای خود را افزایش دهید بلکه تنها به این دلیل است که بازدیدکنندههای مناسبتری پست شما را ببینند.
پیجهای تجاری میتوانند میزان تاثیر هشتگها را ارزیابی کنند
اگر پیج شما در اینستاگرام یک پیج بیزنسی میباشد شما به راحتی میتوانید از میزان تاثیرگذاری هشتگها با خبر شوید و ببنید که تا چه حد بر دیدهشدن پستهای شما تاثیر داشتهاند. برای دیدن این اطلاعات باید به پست مورد نظر بروید و سپس بر روی Insights ضربه بزنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر دربارهی آن پست، انگشت خود را روی صفحه بکشید و به پایین بروید.
در استوری نیز میتوان از هشتگها استفاده کرد
در قسمت Explore شما میتوانید استوریهای مختلفی را مشاهده کنید. برای دیده شدن بیشتر استوریها نیز میتوانید از هشتگ استفاده کنید. به این نکته دقت کنید که تنها میتوانید از ده هشتگ در استوریها استفاده کنید و باید بر روی متن کلیک کنید و هشتگ مورد نظر خود را وارد نمایید. در هنگام تعریف هشتگها زیادهروی نکنید تا به محتوای شما آسیبی نرسد.
هشتگهای مهم و مرتبط با کارتان را در Bio قرار دهید
یکی از دیگر از جاهایی که میتوانید از هشتگ استفاده کنید، در قسمت Bio در بالای پروفایل کاربریتان است. سعی کنید از قراردادن هشتگهای بسیار زیاد در Bio اینستاگرام خودداری کنید زیرا این کار باعث زشت شدن و ناخوانا شدن پروفایل شما میشود. این یک راه عالی برای افزایش تعامل کاربر با هشتگهای قرار داده شدهاست. معمولا برندهای معروف، از نام خودشان را به صورت هشتگ در Bio قرار میدهند تا از این طریق تعامل بسیار بیشتری با مخاطبین خود داشته باشند. پیشنهاد میکنیم برای نوشتن یک Bio خوب، مقالهی «چگونه یک بیو اینستاگرام حرفهای داشته باشیم؟» را حتما بخوانید.
در استفاده از هشتگها زیادهروی نکنید
برای هر پست میتوان ۳۰ هشتگ تعریف کرد و برای هر استوری نیز بهتر است نهایت از ۱۰ هشتگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نباید از هشتگهای بیربط استفاده کنید و قرار دادن هشتگ ککتر به معنای کمتر دیدهشدن پست شما نیست. باید تا جایی که میتوانید سعی کنید تا هشتگها مرتبط به حوزهی کاری خود را قرار دهید.
چگونه هشتگهای مناسب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟
هشتگهایی که میخواهید در پستها و استوریهای خود استفاده کنید، باید کاملا با فضای کسب و کار شما هماهنگی داشته باشند. به عنوان مثال اگر شما مدیر یک شرکت آژانس هواپیمایی هستید باید از هشتگهایی نزدیک به کسب و کارتان را استفاده کنید، مانند: #تور_داخلی #بلیط_هواپیما #بلیط_چارتر. اگر میخواهید سطح تعامل را افزایش دهید، بهتر است هشتگهای تخصصیتر را قرار دهید. اگر از یک مکان دیدنی، تصویری را پست میکنید، حتما از اسم و مکان آن تصویر به صورت هشتگ استفاده کنید. بهترین راه برای شناخت هشتگهای مناسب این است که بفهمید نخاطبین شما چه هشتگهایی را دنبال میکنند که در ادامه به این میپردازیم.
هشتگهای استفاده شده توسط رقبا را بررسی کنید
باید رقبای خود را به خوبی بررسی کنید و ببینید که چه هشتگهایی بیشترین بازدهی را برای آنها داشته است. شاید شما بخواهید که برخی هشتگهای جدید را به پستهای خود اضافه کنید اما بهتر است در کنار آنها از هشتگهای پرکاربرد نیز استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که انتخاب یک هشتگ خاص، شما را از رقبایتان جدا میکند و باعث میشود بهتر دیده شوید. بهترین هشتگی که شما را از رقباتان جدا میکند، هشتگ نام برندتان است.
از قابلیت جستجوی اینستاگرام اسفاده کنید
یکی دیگر از روشهای پیداکردن هشتگ مناسب کسب و کارتان این است که از قابلیت جستجوی اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا یک کلمهی کلیدی مربوط به کسب و کارتان را در قسمت نوار جستجوی اینستاگرام وارد کنید و سپس گزینه Tag یا برچسب را انتخاب کنید. در نهایت اینستاگرام یکی لیستی از کلیدواژههای مربوط به آن هشتگ را به شما نشان میدهد و شما میتوانید از آنها ایده بگیرید.
نشان دادن عدد بزرگ در کنار هشتگها ممکن است بدین معنا باشد که آن هشتگ توسط افراد زیادی دنبال شده است اما استفاده از این هشتگها شاید باعث شود که پست شما در میان حجم زیادی از پستها که از این هشتگ استفاده میکنند، گم شود. سعی کنید از هشتگهای معروف و محبوب در پستهای خود استفاده کنید.
هشتگهای مرتبط را در نظر بگیرید
در بالای صفحهی جستجوی هشتگ دو قسمت به نام Top و Recent وجود دارد که با لمس کردن هر بخش، میتوانید هشتگهای مرتبط را ببینید. این یک روش عالی برای یافتن هشتگهای مناسب است که ممکن است به کشب و کار شما ربط داشته باشد. در این صفحات میتوانید مخاطبین جدید را با کمترین سطح رقابت پیدا کنید و به هشتگگذاری خود را هدفمند کنید.
پستهای موفق خود را بررسی کنید
هشتگهای پستهای موفق و پربازدید خود را مرور کنید و ببینید آیا میتوانید در پستهای بعدی خود نیز آنها استفاده کنید یا خیر. قانون طلایی استفاده از هشتگ این است که از هشتگهایی استفاده کنید که مربوط به برند و حوزهی کسب و کارتان است. توجه کنید که اگر از هشتگهای غیر مرتبط استفاده کنید ممکن است به سرعت به عنوان پست هرزنامه شناخته شوید و این بر روی پیج شما تاثیر بسیار بدی خواهد گذاشت.
برای بازاریابی در اینستاگرام، روشهای بسیار زیادی وجود دارد که یکی از راههای افزایش فالوور و بیشتر دیدهشدن، استفاده صحیح از هشتگهاست. اگر شما هم میخواهید کسب و کار اینستاگرامی خود را ایجاد کنید و یا میخواهید برای رشد برند خود از اینستاگرام کسب درآمد کنید، پیشنهاد میکنمی حتما در دورهی آموزش اینستاگرام مجموعهی همیار آکادمی شرکت کنید. نظر شما دربارهی این مقاله چیست؟ آیا روش دیگری برای پیدا کردن هشتگهای مناسب میشناسید؟
منبع: