8 روش استفاده از API اینستاگرام

یکی از محبوبترین پلت فرم های به اشتراک گذاری عکس و ویدیو در وب اینستاگرام می باشد. این برنامه برای اینکه  شبکه های اجتماعی را بیشتر وارد زندگی کاربران کند , اقدام به انتشار یک API یا واسط برنامه کرده است.

بگذارید برای کسانی که این واژه تا بحال به گوششان نخورده توضیحی بدیم , API یک اینترفیس و یا واسط بین دو نرم افزار می باشد که نیازی به هیچ گونه دخالت در هنگام ارسال اطلاعات نخواهد داشت. به عنوان مثال , وقتی اطلاعات کارت اعتباریتان را برای خرید آنلاین وارد وب سایتی می کنید , این وب سایت اطلاعات شما را از طریق یک API به برنامه  دیگر ارسال می کند و این نشان گر این است که اطلاعات وارد شده درست هستند.

با استفاده از API عمومی اینستاگرام , کاربران با هر مقدار درک از کامپیوتر , گزینه های زیادی برای استفاده از کدها را دارند. در اینجا در مورد یک سری از این ایده ها توضیح مختصری داده شده.

1.   جستجوی برچسب ها

قابلیت جستجو و دست چین کردن یک سری از عکس ها از طریق  هشت تگ ها, از ابتدایی ترین کارهای API می باشد. خیلی از خدمات و برنامه ها از API اینستاگرام استفاده می کنند و به آن وابسته هستند , در ادامه بیشتر در مورد این قضیه توضیح خواهیم داد.

جستجوی تگ ها و به روز رسانی آنها در وب سایت مخصوصا برای کمپین های بازاریابی کاری مهم  خواهد بود. آهنگساز معروف Moby از این روش برای یک پروژه مربوط به شهر پس از تاریکی استفاده کرد که در آن هر کاربری که از هشتگ #destroyed استفاده می کرد روی نقشه دیده می شد.

2.   استفاده از عکس ها در وب سایت

بیشترین کاربرد API به نمایش گذاشتن عکس های  اینستاگرام در وب سایتهای تجاری و شخصی می باشد. این عکس ها می توانند از یک حساب مخصوص اینستاگرام باشند و توسط کاربران دیگر به نمایش گذاشته شده باشند. با بهره گیری از این روش , کاربران می توانند یک گالری از تصاویر درست کنند و یا با استفاده از PhotoStream به صورت اتوماتیک عکسهای جدید را به گالری اضافه کنند.

وب سایت های زیادی هستند که از photostream های کاربران استفاده می کنند, یک مثال Follogram  می باشد.

3.   مشاهده عکس ها در همان لحظه و از مکان خاص

تا بحال فکر کردید که چه نوع عکس هایی توسط شهروندان Seattle  پست می شود؟ دوست دارید بدونید افرادی که در لندن زندگی می کنند چگونه از اینستاگرام استفاده می کنند؟ دلتان می خواهد عکس های مربوط به فستیوال تابستانی ژاپن را مشاهده کنید؟

با استفاده از API اینستاگرام برای geotag ها , چنین امکانی برای شما میسر می شود . همچنین اگر قصد داشته باشید از trend های مختلف در نقاط مختلف جهان مطلع شوید و یا به تماشای زیبایی های مناطق دور بنشینید می توانید از این عملکرد اینستاگرام بهره بگیرید.

4.   مشاهده عکس های محبوب و پر طرفدار

از دیگر ویژگیهای API مشاهده محبوب ترین عکس ها است . این ویژگی به خصوص مناسب شرکتهایی است که دوست دارند از محصولات پر طرفدار بین کاربران اینستاگرام مطلع شوند. همچنین وسیله مناسب برای آنالیز کردن اطلاعات عکس و افرادی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند می باشد. البته , مردم می توانید با استفاده از این ویژگی پر طرفدارترین پستهای روز را مشاهده کنند.

5.   پرینت کردن عکس رویدادها و تگها در یک لحظه

اگر به دوربین های قدیمی که عکس فوری برای شما چاپ میکردند علاقه دارید حتما از API اینستاگرام می توانید استفاده کنید. از طریق API, می توانید هر عکسی را به محض آپلود کردن , از طریق موبایلتان پرینت بگیرید. تنها کاری که باید انجام بدهید تنظیم API برای پرینت کردن عکسهایست که هشتگ خاصی دارند.

به طور مثال , اگر بخواهید از طلوع زیبای خورشید کولاژی درست کنید , می توانید API را طوری تنظیم کنید که در بین عکس های شما بگیردد و هر عکسی که با هشتگ #beautifulsunrise اضافه کردید را بلافاصله پرینت بگیرد.

اگر این کار به نظرتان خیلی تکنیکی است می توانید از Instaprint  استفاده کنید.

6.   اقلام سفارشی درست کنید

با استفاده از API می توانید عکسهای خودتان را رو جلد موبایل , کارت پستال و غیره هم چاپ کنید. از آنجایی که API به شما اجازه استفاده از کل عکس ها را می دهد , کاربران می توانند از هر عکسی برای ساخت اقلام سفارشی استفاده کرده و یا در کمپانی های مخصوص سفارشاتی اینچنین ثبت کنند.

مثلا اگر بخواهید یک قاب موبایل با عکس مخصوص داشته باشید می توانید آن را از طریق casetagram بدست بیاورید , این اقلام از طریق خدمات انتخابی در دسترس کاربران قرار می گیرد.

7.   بخش بازار , رویداد و کسب و کار

به کارگیری API برای نمایش عکس های دارای هشتگ  و جیوتگ مخصوص ابزاری مناسب برای کسب و کار می باشد. با جستجوی عکس های یک برند و یا تگ آنها , صاحبان کسب و کار می توانند از موفقیت محصول خود مطلع شوند . همچنین صاحبان سالن ها می توانند عکس های مربوط به مشتریان در رویدادهای مختلف را مشاهده کنند.

API اینستاگرام یک ابزار قوی برای بازاریابی می باشد . کمپانی بریسک , از مشتریان خود درخواست کرد تا از هشتگ #brisk در عکس های خود استفاده کرده و برای مدت محدودی تعدادی از این عکس ها را انتخاب و روی قوطی ها چاپ می کرد.

همچنان عده ای از طریق این عکس ها سعی در کسب اطلاعات در مورد رویدادها و یا محصولات مختلف دارند. حتی برنامه ای طراحی شده که این کار را انجام می دهد. Venueseen  به برند ها و کمپانی های مختلف در مدیریت اینستاگرام کمک میکند.

8.   پخش زنده رویداد

اکثر شبکه های اجتماعی منجر به پخش زنده یک رویداد می شوند – در واقع توییتر یکی از آنهاست. با استفاده از  API اینستاگرام حتی برگزارکنندگان چنین رویدادهایی نیز می توانند از مراسم خود عکس گرفته و آن را دهمان لحظه در معرض تماشای همه قرار دهند. گروه موسیقی Black Eyed Peas همین کار را در کنسرت منهتن خود انجام داده و عکسهایی که طرفدارانشان گرفته بودند را در اینستاگرام پخش کردند.

اگر مراسمی را برنامه ریزی کرده و به پخش زنده اینستاگرام بدون استفاده از کد نیاز دارید می توانید از Evetstagram استفاده کنید.

  • 8 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

ابزار تولید نمودار و چارت‏های گرافیکی در php

در این پست به معرفی ابزار ساخت نمودار و چارت و تصویر در برنامه نویسی php می پردازیم. کاربرد این...

۱۰ اشتباه برنامه نویسان در MySQL

طراحی مناسب دیتابیس(یا پایگاه داده) در وبسایتها و برنامه‏های تحت وب، تاثیری زیادی در کارایی و...

بهترین فریم ورک های پی اچ پی (۲۰۱۶)

پی‌اچ‌پی شناخته ترین و پرکاربردترین زبان برنامه نویسی سمت سرور است. امروزه برنامه نویسی تحت وب...

چک لیست موارد امنیتی در برنامه نویسی با PHP

موارد زیر، نکات امنیتی هستند که لازم است قبل از شروع به فعالیت سایتی که با زبان PHP نوشته‌اید، چک...

تفاوت mysql_fetch_assoc و mysql_fetch_array و mysql_fetch_row

در mysql_fetch_array میشه نتایج کوئری رو بصورت آرایه ذخیره کرد. mysql_fetch_array آرایه با اندیس...