پارتیشن بندی صحیح سرور لینوکس برای نصب سی پنل

آموزش پارتیشن بندی صحیح سرور لینوکس برای نصب سی پنل
همانطور که می دانید سی پنل یکی از بهترین و محبوب ترین کنترل پنل های هاستینگ در دنیاست که اکثر شرکت های هاستینگ با این کنترل پنل کار می کنند.
اگر در اینترنت کمی جستجو کنید مقالات بسیار مفیدی در مورد نصب و کانفیگ سی پنل پیدا می کنید.اما تمام این مقالات و آموزشها کار را از جایی آغاز می کنند که سیستم عامل نصب شده است و پارتیشن بندی انجام شده است.خیلی از افراد نیز با همان پارتیشن های پیش فرض لینوکس نصب می کنند و سپس روی آن سی پنل را با چند فرمان نصب و تنظیم می کنند.غافل از اینکه بعدها وقتی سرور شلوغ شد ، به مشکل خواهند خورد و کلی دردسرهای بعدی ایجاد خواهد شد

/
این پارتیشن همان پارتیشن روت سرور است.سی پنل برای این پارتیشن حداقل 40 گیگابایت پیشنهاد می دهد.البته پیشنهاد من تنظیم این پارتیشن روی 51200 مگابایت است.همان که خود لینوکس پیشنهاد میده.
/boot
در این پارتیشن کرنل ها و فایل تنظیمات بوت لودر ذخیره می شود.سی پنل پیشنهاد داده است که این پارتیشن حداقل 250 مگابایت باشد اما پیشنهاد من این است که آن را روی 500 مگابایت تنظیم کنید.
/usr
در این پارتیشن سی پنل ، آپاچی ، لاگ های آپاچی و سایر افزونه ها قرار می گیرد.مقدار حداقل برای این پارتیشن 16 گیگابایت است.
/var
در این پارتیشن دیتابیس های mysql ، فایل های تنظیمات cpanel ، log های سیستم ، و ایمیل ها ذخیره می شود.این پارتیشن باید حداقل 16 گیگابایت فضا داشته باشد ، البته هر چقدر این فضا را بیشتر در نظر بگیرید ، حجم بیشتری از دیتابیس ها را خواهید توانست ذخیره کنید.
/home
اطلاعات یوزرهای سی پنل یا همان هاست ها در این مکان ذخیره می شود.شما بعد از تامین فضای مورد نیاز برای سایر پارتیشن ها ، هر چقدر از دیسکتان که باقی ماند باید به این پارتیشن اختصاص دهید.توجه : برخی از افراد اطلاعات هاست ها یا همان اکانت های یوزرهای سی پنل را در شاخه روت می ریزند.با این کار اگر خود سیستم عامل به مشکل بخورد ، اطلاعات کاربران از بین خواهد رفت.اما اگر اکانت ها را در پارتیشن home قرار دهیم ، حتی با خراب شدن سیستم عامل نیز امکان تعویض آن بدون اینکه به یوزرها و سایت ها آسیبی برسد وجود دارد.
/tmp
خیلی از افراد هنگام نصب این پارتیشن را ایجاد نمی کنند.ایجاد پارتیشن tmp علاوه بر افزایش کارکرد سیستم عامل به امنیت آن نیز کمک می کند.در این پارتیشن فایل های موقت سیستمی نوشته می شوند.تمام فایل های داخل این پارتیشن بعد از اینکه کار سیستم عامل با آنها تمام شد پاک می شود.بنابراین این پارتیشن هیچگاه پر نخواهد شد.مقدار فضای پیشنهادی سی پنل برای این پارتیشن 2 گیگابایت است.اما پیشنهاد خود من 5 گیگابایت یا 5000 مگابایت می باشد.
Swap
یک قسمتی از اطلاعات رم را سیستم عامل در این پارتیشن می نویسد.در حقیقت این پارتیشن نوعی استفاده از هارد به عنوان رم است و به افزایش کارایی رم کمک می کند.مقدار این پارتیشن را همیشه دو برابر رم اصلی سرور بگیرید.مثلا برای رم 2048 مقدار پارتیشن swap باید برابر با 4096 باشد.
  • 3 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

نصب nano در لینوکس

کمی در مورد nano nano (نانو بخوانید) یک ویرایشگر رایگان متن مخصوص سیستم عامل های شبه لینوکسی...

تغییر IP اصلی ارسال ایمیل در cpanel(بلاک شدن IP)

گاهی اوقات IP ایمیل سرور شما توسط RBLs بلاک می شود و ایمیل های ارسالی رد می شوند.حذف IP از لیست...

روش مقابله با Phishing

گاهی در هنگام باز کردن یک URL با صفحه زیر مواجه می شوید:       مشاهده‌ی این پیغام بدین...

جستجو براساس تاریخ ویرایش در سروهای لینوکسی

چطور می توانم فایلهای که اخیرا ایجاد شده است را جستجو کنم ؟قبل از پرداختن به موضوع توجه به نکات...

تنظیم Outlook

تنظیم Outlook2007 برای استفاده از ایمیل های ارائه شده توسط ایران سرور: توجه داشته باشید در این...