تنظیمات ارسال ایمیل در اپن کارت

نحوه تنظیمات ایمیل برای ارسال ایمیل از اپن کارت با استفاده از جی میل gmail

مدیریت یک فروشگاه اینترنتی نیازمند یک سیستم ارسال ایمیل کارا نیز هست. پیام‌های اطلاع رسانی مختلفی از طرف سیستم فروشگاهی برای مدیر ارسال می شود. این پیام‌ها ممکن است مربوط به سفارش‌ها جدید، مشتری‌های جدید، تماس با ما و … باشند. سیستم فروشگاهی شما ممکن است انبوهی از ایمیل‌ها را ارسال کند بنابراین حتماً باید از سیستمی استفاده کنید که بتواند پاسخگوی این نیاز فروشگاهتان باشد.

در این مطلب به بررسی اینکه چگونه می‌توانید سیستم ایمیل مورد نظر خود را در اپن کارت تنظیم کنید و همچنین تفاوت‌های اصلی بین دو گزینه موجود یعنی mail و SMTP می پردازیم.

 

انجام تنظیمات بر روی تابع ایمیل در اپن کارت

برای شروع به قسمت سیستم » تنظیمات بروید:

نحوه تنظیمات ایمیل برای ارسال ایمیل از اپن کارت با استفاده از جی میل gmail

در لیست فروشگاه ها، بر روی گزینه ویرایش کلیک کنید:

نحوه تنظیمات ایمیل برای ارسال ایمیل از اپن کارت با استفاده از جی میل gmail

در صفحه جدید، می‌توانید تنظیمات مربوط به فروشگاهتان را مشاهده کنید. برای ویرایش تنظیمات مربوط به ارسال ایمیل، بر روی تب ایمیل کلیک کنید.

نحوه تنظیمات ایمیل برای ارسال ایمیل از اپن کارت با استفاده از جی میل gmail

اولین گزینه ای که در این بخش مشاهده خواهید کرد، فیلد مربوط به انتخاب پروتکل ارسال ایمیل است. می‌توانید از بین دو گزینه Mail و SMTP، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی گزینه های دیگر خواهیم پرداخت.

نحوه تنظیمات ایمیل برای ارسال ایمیل از اپن کارت با استفاده از جی میل gmail

تفاوت بین توابع Mail و SMTP

سیستم پیش‌فرض ارسال ایمیل در اپن کارت، استفاده از تابع استاندارد پی اچ پی برای اارسال ایمیل است(PHP Mail() function). در صورتی که بخواهید ایمیل‌های ارسال شده از طرف فروشگاههان را بر روی ایمیل‌های دیگری دریافت کنید، می‌توانید از فیلد ایمیلهای هشدار اضافی استفاده کنید و هر تعداد ایمیل مورد نظر خود را در این وارد کنید. آدرس‌های ایمیل وارد شده را با کاما از هم جدا کنید.

در صورتی که تصمیم دارید از پروتکل SMTP استفاده کنید، ایمیل‌های ارسال شده توسط سیستم SMTP سرور شما آماده و ارسال خواهند شد.

پروتکل Mail

شما برای ارسال ایمیل دو گزینه در اختیار دارید و گزینه پیشفرضآ استفاده از تابع ارسال ایمیل استاندارد پی اچ پی است. در صورتی که ارایه دهنده هاست فروشگاه اپن کارتی شما، تنظیمات تابع ارسال ایمیل را به درستی انجام نداده باشد و یا اینکه به هر دلیل دیگری امکان استفاده از این تابع وجود نداشته باشد، باید از سیستم‌های مجزا با استفاده از پروتکل SMTP استفاده کنید.

پارامترهای ایمیل

فقط در صورتی از این فیلد استفاده کنید که واقعاً نسبت به کاری که قصد انجامش را دارید آگاهی کامل داشته باشید. در غیر این صورت این فیلد را خالی بگذارید.

نام هاست SMTP

در این فیلد، باید نام دامنه سرور SMTP خود را وارد کنید. برای مثالssl://smtp.gmail.com. برای این فیلد می‌توانید از آدرس محلی سرور خود نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ارایه دهنده هاست خود تماس بگیرید تا در صورتی که پروتکل SMTP بر روی سرور شما فعال باشد، فقط مقدار localhost را برای استفاده از SMTP بر روی هاست خود، در این فیلد وارد کنید.

نام کاربری SMTP

آدرس ایمیل کامل مربوط به ایمیلی که می‌خواهید توسط پروتکل SMTP استفاده کنید، را در این فیلد وارد کنید.برای مثال info@ressan.ir.

کلمه عبور SMTP

اکثر مواقع، این فیلد همان کلمه عبور برای آدرس ایمیل شماست. در بعضی مواقع نیز، سرویس دهنده SMTP ممکن است شناسه های دیگری نیاز داشته باشد که در این حالت باید برای اطلاعات بیشتر با ارایه دهنده پروتکل SMTP خود تماس بگیرید( توضیح : اگر تمایل دارید از ایمیل‌های جی میل یا یاهو برای ارسال ایمیل استفاده کنید کافیست در این فیلد کلمه عبور مربوط به اکانت ایمیل خود را وارد کنید).

پورت SMTP

این شماره توسط ارایه دهندگان سرویس های ایمیل ارایه می شوند. برای اطلاع از این شماره باید ارایه دهنده سرویس خود تماس بگیرید. مقدار پیشفرض برای این پروتکل ۲۵ است.

SMTP Timeout

این مقدار نیز توسط سرویس دهنده اعلام می گردد.

Additional Alert E-Mails

این فیلد اجازه می‌دهد تا پیام‌های ارسال شده از طرف فروشگاه خود را در ایمیل‌های مختلف دیگری نیز دریافت کنید. برای مثال پیام مربوط به سفارش‌ها جدید برای مدیر ارسال می شود. اگر تمایل داشته باشید که پیام مربوط به سفارش‌های جدید علاوه بر مدیر به آدرس ایمیل دیگری نیز ارسال شود، کافیست آدرس‌های ایمیل مورد نظر خود را در این فیلد وارد کنید. دقت داشته باشید در صورتی که بیش از یک آدرس ایمیل در این فیلد وارد می‌کنید حتماً آدرسهای ایمیل وارد شده را با کاما از یکدیگر جدا کنید.

پایان!

تنظیمات مربوط به قسمت ارسال ایمیل در فروشگاه اپن کارت شما به پایان رسید. امیدوارم این آموزش برای شما مفید باشد. حتماً نظر خود را در باره این مطلب و یا مطالبی که به نظرتان باید بیشتر پرداخت شود، برایم ارسال کنید.

 
  • 2 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

چگونه با یکبار نصب اپن‌کارت، چندین فروشگاه داشته باشیم؟

  تقریباً تمام سیستم‌های فروشگاه سازهای شناخته شده مانند مگنیتو و پرستاشاپ دارای قابلیت...

چگونه خصوصیات را در اپن کارت ۲ ، ایجاد و مدیریت کنیم؟

ارایه اطلاعات کامل و دربرگیرنده جزییات یک محصول،‌ نقش بسیاری مهمی در فرایند تصمیم گیری و انتخاب...

آموزش برنامه نویسی و ماژول نویسی اپن کارت

در این پست قصد دارم نکاتی کلی در مورد ساختار یک ماژول در اپن کارت را برای شما بنویسم . امیدوارم...

آموزش نصب ماژول ویکیومد و ocmod

راهنمای نصب فایل ویکیومد : همان طور که می دانید ماژول ویکیومد فایل با پسوند .xml است که برای نصب...

چرا اپن کارت بهترین گزینه برای آغاز تجارت الکترونیک شماست؟

نوشته شده توسط ناصر منصوری . اپن کارت یک نرم‌افزار برای ایجاد و راه اندازی مقرون به صرفه...