چگونه خصوصیات را در اپن کارت ۲ ، ایجاد و مدیریت کنیم؟


ارایه اطلاعات کامل و دربرگیرنده جزییات یک محصول،‌ نقش بسیاری مهمی در فرایند تصمیم گیری و انتخاب و نهایتاً خرید بازدیدکنندگان وب سایت شما دارد. امکان مقایسه کالاهای مختلف، به صورت پیش‌فرض در اپن کارت وجود دارد و انجام مقایسه بین کالاهای مختلف را برای بازدیدکنندگان سایت، بسیار آسان‌ می‌کند. اما قبل از استفاده از این امکان، ابتدا باید تنظیماتی در قسمت مدیریت اپن کارت، انجام دهید. زمانی که کاربری محصولاتی را برای مقایسه انتخاب می کند، اپن کارت تمام خصوصیات و ویژگی‌هایی را که قبلا تعریف کرده‌اید، با یکدیگر مقایسه می کند. مهمترین بخش در انجام مقایسه‌ها برای بازدیدکننده، ویژگی‌های فنی است که کالاها را از یکدیگر متمایز می کند.

 

در اپن کارت، این اطلاعات اضافی در برگه خصوصیات هر کالا، تعریف می شوند. برای این کار لازم است هر یک از ویژگی‌های مورد نیاز، به یک گروه ویژگی‌ها متناظر، انتصاب داده شود.

در این مطلب، ابتدا فرایند ایجاد گروه ویژگی‌ها را توضیح می‌دهم، سپس انتصاب یک ویژگی به گروه ویژگی مناسب را بیان کرده و در نهایت ویژگی‌هایی که ایجاد کرده‌ایم را به تعدادی از محصولات اضافه می‌کنم و نمایش آن‌ها در قسمت عمومی فروشگاه را مشاهده می کنیم.

برای توضیحات بیشتر، خصوصیاتی را برای محصولات موجود در نسخه پیش نمایش اپن کارت ایجاد می کنیم.

ایجاد گروه خصوصیات

گروه‌های خصوصیات،‌ ویژگی‌های مشابه برای رده های خاصی از کالاها را طبقه بندی می کنند. تعدادی از خصوصیات موجود در نسخه نمایش اپن کارت در مسیر کاتالوگ » خصوصیات » گروه‌های خصوصیت قابل مشاهده هستند:

  • حافظه
  • مادربورد
  • پردازنده
  • فنی

اجازه بدید از خصوصیت پردازنده شروع بکنیم. یک پردازنده یک قطعه مستقل از از یک کامپیوتر هست اما می‌تواند مشخصه های مختلفی داشته باشد. در اپن کارت، هر کدام از این مشخصات، یک خصوصیت هست که باید به یک گروه خصوصیات مناسب اضافه شود. در نسخه نمایشی اپن کارت، «پردازنده» یک گروه خصوصیات است. اگر به قسمت کاتالوگ » خصوصیات » خصوصیت بروید، مشاهده خواهید کرد که خصوصیات دیگری مانند «سرعت کلاک» یا «تعداد هسته» و … در این گروه خصوصیات وجود دارد.

ایجاد گروه خصوصیات و اضافه کرده خصوصیات جدید به آن‌ها

تا اینجا مفاهیم مربوط به خصوصیات و گروه‌های خصوصیات را معرفی کردید، در ادامه فرایند ایجاد گروه‌های خصوصیات و اضافه کردن خصوصیات جدید را توضیح خواهیم داد.

فرض کنیم برای دو محصول، گروه خصوصیت «صفحه نمایش» را نیاز داشته باشیم. هر صفحه نمایش مشخصاتی مانند اندازه، رزولیشین، ابعاد، فناوری به کار رفته و سایر موارد ممکن را دارد.

برای ایجاد یک گروه خصوصیت جدید، در قسمت بالا و سمت چپ صفحه، روی کلید «اضافه کردن» کلیک کنید. در صفحه جدید، فقط دو فیلد وجود دارد:

۱. نام گروه خصوصیت : در مثال ما، «صفحه نمایش» را وارد کنید. اگر از زبان‌های دیگری در سایت خود استفاده می‌کنید می‌توانید نام ها مخصوص برای هر زبان را در فیلد همان زبان وارد کنید.

۲. ترتیب : ترتیبی مورد نظر برای این گروه خصوصیت را وارد کنید.

پس از ذخیره کردن تغییرات، شما یک گروه خصوصیت جدید با نام «صفحه نمایش» خواهید داشت. در ادامه باید تعدادی خصوصیت به این گروه خصوصیت اضافه کنیم. به قسمت کاتالوگ » خصوصیات » خصوصیات بروید. برای اضافه کرده خصوصیت جدید، روی کلید اضافه کردن در گوشه بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

در صفحه جدید، باید مقادیر مربوط به فیلدهای نام خصوصیت، گروه خصوصیت و ترتیب را وارد کنیم.

برای گروه خصوصیت «صفحه نمایش» خصوصیت‌های اندازه، ابعاد و هر خصوصیت دیگری که به نظرتان باید وجود داشته باشد، اضافه کنید. اما برای اینکه بتوانید از این خصوصیات استفاده کنید، باید ابتدا این خصوصیات را به محصولات مورد نظر خود اضافه کنید. برای این منظور به قسمت کاتالوگ » کالاها بروید و در لیست کالاهای نمایش داده شده، بر روی کلید «ویرایش» در مقابل کالای مورد نظر خود کلیک کنید. در صفحه ویرایش،‌ برگه «خصوصیات» را انتخاب کنید:

نوشته شده توسط ناصر منصوری 

  • 1 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

فروشگاه ساز طراحان وب ایران (ایران وب هاست)

فروشگاه ساز ایران وب هاست یک سیستم فروشگاه ساز حرفه ای  می باشد که براساس ویژگی های بسیار غنی و...

تنظیمات ارسال ایمیل در اپن کارت

نوشته شده توسط ناصر منصوری در 19 آبان 1394. مدیریت یک فروشگاه اینترنتی نیازمند یک سیستم...

آموزش نصب ماژول ویکیومد و ocmod

راهنمای نصب فایل ویکیومد : همان طور که می دانید ماژول ویکیومد فایل با پسوند .xml است که برای نصب...

آمورش نحوه شمسی سازی سایر ماژول ها

با توجه به اینکه سیستم شمسی ساز اپن کارت فقط در قسمت های پیش فرض اعمال می شود و روی ماژول ها یا...

چرا اپن کارت بهترین گزینه برای آغاز تجارت الکترونیک شماست؟

نوشته شده توسط ناصر منصوری . اپن کارت یک نرم‌افزار برای ایجاد و راه اندازی مقرون به صرفه...